1. En presentation av mig själv

Jag gillar egentligen inte att presentera mig själv. Mest för att jag blir överentutiastisk och vill säga precis allt om mig själv och det är generally frowned upon, så att säga. Men jag ska försöka vara lite restriktiv. Here goes:

Jag heter Fredrik Pettersson och bor i Uppsala. Jag föddes i november -89, tre dagar efter att Berlinmuren öppnades. De första åtta åren av mitt liv bodde jag i en banvaktarstuga tillsammans med min mamma, pappa och bror. Efter det flyttade vi till en förort till Östersund som heter Byskogen och när beslutet om att lägga ner regementet kom flyttade hela familjen in till mitten av staden

På gymnasiet gick jag medieprogrammet och ville fram tills för två år sedan bli frilansfotograf. När jag insåg att det är ett alldeles för jobbigt yrke med företagande och bilande fram och tillbaka ångrade jag mig. Här kan ni dra slutsatsen att jag är lat. För det är jag. Under de nästan tre år jag läst på universitetet har jag inte läst en enda hel bok.

De kurser jag läst på universitetet är Socialpsykologi A & B, Religionsvetenskap A och Religionsbeteendevetenskap B. Till våren ska jag läsa Genusvetenskap A. Jag är alltså en renodlad humaniorastudent, fast jag är väldigt intresserad av naturvetenskapliga ämnen också.

Min utbildning kommer inte att leda till något annat än att jag blir sjukt duktig på allmänkunskap, så jag siktar på att jobba i kassan på ICA. Fast det är kanske inte helt fel.

Jag har sedan två år tillbaka bott i ett radhuskollektiv på Kvarngärdet i Uppsala, vi är sex personer och fyra nakenhundar som lever under samma tak. Det är fantastiskt för det mesta.

På min fritid spelar jag mycket Nintendo Wii, umgås med kompisar och har två ämbeten på Uplands Nation: kulturchef och nationsfotograf. Jag festar också mycket. Sjukt mycket. Oroväckande mycket. Ehem.

Jag är tillsammans med min pojkvän Jimmy. Han läser till att bli präst för Svenska Kyrkan i Västerås stift. Han är även lång. Väldigt lång. 209 cm lång. 209 cm kärlek.

Vill ni veta något annat om mig så är ni väldigt välkomna att fråga på. Jag bjuder på en bild på mig själv sålänge:


Här ser ni hur älskad jag är av allt och alla. Fast det är en ganska gammal bild, så ja...


Kommentarer
Postat av: Ellen

Sjukt fin bild! ^^

2010-12-06 @ 18:22:26
URL: http://meretrix.blogg.se/
Postat av: Freddie Fatale

Ellen: ja, den är fin. Jag tror att den är från augusti 2007 eller så.

2010-12-06 @ 18:42:36
URL: http://final.blogg.se/
Postat av: Kamilla

tjuv och bandit, det där är min bild (right)..

Men den är fin.. <3<3<3

Tre favoriter på en och samma bild

2010-12-09 @ 16:13:43
URL: http://www.mittens.se
Postat av: Scarlet Bonnie

Åh, min lilla GULLEGRIS!

2010-12-10 @ 09:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0