Att skriva efter teman

Det finns egentligen bara en sak som känns viktigare än att skriva på uppsatsen just nu.

Nämligen att hitta på anledningar till att inte skriva på uppsatsen.

Idag skapade jag en ny blogg. Igår städade jag hela kollektivet, dagen innan det kände jag att det var jätteviktigt att spela Trivial Pursuit med Linn och Minna. Det finns alltid någon annat att göra än att skriva på uppsatsen.

Grejen är ändå att det alltid brukar lösa sig. Hade jag bara varit lite vardagseffektiv hade jag dock inte behövt stressa ihjäl mig precis innan delarna ska in till handledaren och kunnat sova på nätterna (vilket jag inte gjort på typ två månader känns det som).

Så för att skjuta upp skrivandet ännu mer tänkte jag börja skriva på olika teman i min blogg. Jag ser det som en övning i kreativt skrivande, så jag vill inte höra något klagande på det här beslutet… Hur som helst, jag kommer att följa teman från en lista som mina vänner Ellen och Emma skrivit efter. Vissa teman kommer jag dock att sortera bort för att det känns omöjligt att skriva om vissa grejer för mig.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag håller också på att städa mitt rum. Tänkte först bara damma lite men eftersom jag skjuter upp uppsatshelvetet så sorterar jag även i alla lådor ;D

2010-12-06 @ 18:20:57
URL: http://meretrix.blogg.se/
Postat av: Freddie Fatale

Ellen: haha, jag har fått jättebra idéer under kvällen. Bland annat har jag funderat på att klippa mig. I sista sekund, när jag höll i saxen, sade jag åt mig själv att jag fan får ta och skärpa mig.

2010-12-06 @ 18:41:45
URL: http://final.blogg.se/
Postat av: mia

En jättebra ide´. Allt skrivande är bra skrivande! You go boy!

2010-12-07 @ 17:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0