Att påverkas av yttre element (eller jävligt jobbiga människor)

I skrivande stund sitter jag på Karin Boye-biblioteket i Engelska Parken och jobbar på ett PM som ska vara färdigt och inlämnat imorgon klockan 12. Tills idag hade jag cirka 1,5 sidor och det avslutade arbetet måste ligga på fem sidor, så jag har ganska mycket att göra.
När jag kom till biblioteket fanns inte många platser, men jag lyckades hitta en liten grupp bord och stolar som jag satte mig bredvid och började skriva. Allt flöt på som fan tills nyss.

Det kommer en snubbe och sätter sig bredvid mitt bord och börjar läsa, vilket är helt okej. Men jag ser liksom hur han vrider huvudet och stirrar på mig ibland. Dessutom petar han i näsan medan han sitter och stirrar på mig. Det är helt OMÖJLIGT att prestera när folk stirrar på en och petar i näsan.

Av principskäl vill jag inte flytta på mig. Jag satt här först, innan han kom och började stirra. Dessutom finns det inga andra platser på biblioteket. Suäck. En kursare vill att jag ska komma och sitta med henne istället men då kommer jag nog inte heller få något gjort...

Nej, nu ska jag trotsa denna enormt störiga människa och försöka trolla fram ett PM ur röven om diskrimineringslagstiftning.


Jag är iallafall snygg i håret.

Kommentarer
Postat av: Ramsay

nagahhahahahaahhahh stackars

2011-04-18 @ 17:24:07
URL: http://ramsara.blogspot.com
Postat av: Mågnus

haha ja fyfan alltså, de där människorna som stirrar på en medan de petar sig i näsan alltså.. de känner man ju till :P

2011-04-18 @ 18:17:37
URL: http://www.blaeffo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0