Min somnologidebut

För ett tag sedan provade typ alla mina kompisar med Android-telefoner ett program som heter Sleep as An Droid. Det är ett program som med hjälp av bland annat telefonens rörelsesensor mäter hur ens sömnvanor ser ut. Med tanke på att jag har haft ganska stora problem med sömn till och från sen högstadiet tänkte jag mäta hur jag sover under en natt.
Nu vet jag att det är viktigt att förhålla sig kritisk till såna här program, men när mina kompisar provat programmet har dom ofta fått en ganska normalfördelad kurva mellan REM-sömn och djupsömn, där REM-sömnen ökat under natten för att få flest toppar mot morgonen. Det betyder att dom sover ganska bra och "normalt".
Jag hade REM-sömn i början av natten. Chill att drömma lite, sådär. Men resten av natten var det bara små, små kullar på mätaren, vilket betyder att jag djupsovit typ hela natten och jag fattar inte riktigt hur det går ihop med att jag sover dåligt.
Jag vet inte om jag ska tycka att programmet är dåligt eller om jag ska börja oroa mig lite, haha.

Kommentarer
Postat av: duxi

de första nätterna kalibrerar den väl?

det gör appen jag använder till iphone i alla fall.

2011-02-02 @ 16:01:09
Postat av: Freddie Fatale

Det här programmet går att kalibrera redan innan man använder det första gången :O

2011-02-02 @ 16:46:52
URL: http://heirloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0