Genusvetenskap

I måndags började jag läsa genusvetenskap. (Spara gärna era frågor som "hatar du män ällä?", "men VARFÖR genus?", "okej, så du tycker inte att tjejer ska få bära rosa kläder eller?". Tack)
Jag trivs. Det gör jag verkligen. För en gångs skull längtar jag till föreläsningarna och tycker att kurslitteraturen är mer än måttligt intressant. Att tänka abstrakt kring kön och sexualitet gets me going, så att säga. Dessutom är mina kursare assköna.
Genusvetenskap är ett tvärvetenskapligt område. Det betyder att man läser kring massvis av ämnen, till exempel litteratur, historia, psykologi och religion. Det är lite som att gå på gymnasiet igen utan en massa halvledna snorungar som sitter och spottar på golvet.
Dessutom är det sjukligt skönt att läsa en A-kurs efter C-uppsatsskrivande och allt som hör till. Kind of orgasmic.

Kommentarer
Postat av: Paula

Jag var antagen till genus a, men jag hoppade på c-kursen i tros&livs istället... känner ångesten komma krypandes

2011-01-20 @ 16:14:14
URL: http://pauladahlin.blogspot.com
Postat av: Zettermark

<3<3<3<3<3 Geeenuuuus (längtar redan tillbaka! jurist ger inte samma orgasm-känsla direkt...)

2011-01-20 @ 16:31:03
URL: http://zettermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0