Thank God it's helg


När man börjat jobba får man verkligen ett helt annat perspektiv på det här med helg. Redan i onsdags började jag längta efter sovmorgon trots att det är ganska kul att jobba.
Med tanke på att jag inte jobbat en längre period sedan sommaren 2009 är det kanske inte jättekonstigt att jag verkligen glömt hur det är med förvärvsarbete och helgdagar. När man pluggar är man så vad vid att lägga sitt schema själv att helgen liksom inte riktigt är samma sak. Speciellt när man har en till två timmar föreläsningar i snitt per dag.

Men nu är det ju iallafall helg. Jag vaknade vid nio imorse och funderade på att kliva upp, men valde att sova vidare till ett (!) istället. Man måste passa på att njuta på helgen. Speciellt med tanke på det jävla bygget tvärs över gatan som börjar påla marken 06.30 varje morgon. Och nej, jag kommer inte släppa det förrän dom är klara i september. Då ska dom ju dessutom börja bygga själva huset, jag tror inte att det kommer bli så mycket tystare då.


Man riktigt ser hur nöjd jag är. Imorgon kommer Christofer med vän och hälsar på, kommer bli awesome.

Kommentarer
Postat av: Sebbi

Haha, alltså jag håller med dig fullständigt! Den senaste månaden när jag varit på praktik, så har jag verkligen prisat gud för helgerna! 8D

2011-07-02 @ 15:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0