Att ha börjat jobba


I måndags började jag jobba på Uppsala Fotokompani. Det är en fotobutik/fotolabb som ligger i korsningen Dragarbrunnsgatan - Vaksalagatan. Mina första två somrar i Uppsala jobbade jag där men hade paus förra året för att jag var för lat (och faktiskt hade slitit som ett jävla as för att spara pengar från CSN-lånet för att kunna vara ledig).
I söndags trodde jag att jag skulle dö. Prestationsångesten var påtaglig. Det jobbigaste med att jobba i butiken är att teknikmarknaden nuförtiden verkligen SPOTTAR ut nya kameramodeller som du ska lära dig och kunna förklara för kunden på ett bra sätt. Tidigare har jag haft tur om jag lärt sig hälften av kamerorna under tiden jag jobbat. Men nu har det gått riktigt bra faktiskt. Har slagit mina tidigare säljsrekord på bara tre dagar, så det känns bra. Kunderna är verkligen nästan alltid glada och trevliga och det kanske låter corny, men man blir verkligen glad av känslan att man kan hjälpa andra.


Vi har även blå tröjor. Nikon-remmar runt halsen. Man känner sig ganska proffsig när man drar säljkortet i kassan.
Det har faktiskt varit förbi några jag känt och det är roligt. Förut när jag jobbat tittade Jimmy in någon gång, typ. Nu har jag träffat fem stycken jag känner. Yay.
Men jag vill fortfarande träffa mer fôlk så kom förbi. Gärna inte kring lunch för då är det hur mycket kunder som helst.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Åh skönt med att slå lite rekord bara sådär! Och du ser väldigt proffsig (och snygg!) ut. Jag hoppas du jobbar kvar när jag kommer hem så att jag kan komma förbi. Ps. Du ska inte veta att jag är tillbaka, och du vet inte när jag kommer och jag kommer garanterat mitt i lunchen!!

Så då kommer du tackla en stackars kund åt sidan och bah "EEEEEEEEEEEEEEEEEELLENOMFGMGKDHYEAAHIKES!"

2011-06-29 @ 19:49:41
URL: http://meretrixx,wordpress.com
Postat av: Minna

Bra jobbat Frippn!

2011-06-29 @ 20:26:03
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Freddie Fatale

Åh, Ellen! Kan du inte komma hem och ta mig med storm?

2011-06-29 @ 22:14:10
URL: http://heirloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0