Slutet av ännu en termin



Så har min sjätte termin i Uppsala kommit till sitt slut. Det är helt sjukt att jag läst lika länge på universitetet som jag läste på gymnasiet. Det känns som att det var igår jag tog mitt pick och pack och flyttade till Luthagsesplanaden. Men tiden går verkligen fett fort när man har roligt. För kul som fan har jag haft i tre år i Uppsala, även om vissa perioder varit mer jobbiga än andra.

Den här terminen har det hänt så mycket. Alla galna utekvällar som slutade som morgonpromenader till Flogsta. Alla galet intressanta föreläsningar och seminarier. Alla konstiga påhitt med kulturnämnden. Alla sinnessjukt roliga måndagar på radion. Alla nya snygga, roliga, inspirerande och kreativa människor jag träffat.
Det är inte konstigt att man blir lite ledsen när terminerna här tar slut, för man vet att det är ett steg närmre slutet på pluggtiden och jag vill inte jag vill inte jag vill inte. Jag vill icke bliva stur liksom. Fast det är ganska vuxet att ha läst 180 högskolepoäng ändå.

Det jobbigaste med att bo i Uppsala är att man varje termin får säga hejdå till människor man umgåtts med längesen. Vissa träffar man aldrig igen. Utbytesstudenterna från Malaysia, Amerika, Kina, Indien har lärt mig så sjukt mycket. Även om vissa kommer tillbaka till hösten blir Uppsala en spökstad på sommaren. Men en väldigt fin spökstad. Sen bah BOOM till hösten.
Jag längtar redan.

Kommentarer
Postat av: Ramsay

åh saknar att plugga. så less på jobblivet redan. vad fan ska det bli av oss liksom?!

2011-06-16 @ 19:56:13
URL: http://ramsara.blogspot.com
Postat av: Ellen

<3! Jag saknar dig förresten redan. och jag älskar dels dig, men också formuleringen "bah BOOM till hösten".

2011-06-19 @ 19:25:08
URL: http://meretrixx,wordpress.com
Postat av: Freddie Fatale

Sara: allt kommer gå åt helvete, TJOHEJ



Ellen: men hnnng, jag fattar inte att ni ska vara borta KONSTANT i två månader. Det är helt sjukt!

2011-06-20 @ 22:10:18
URL: http://heirloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0