Att ha sökt sommarkurser

Det här med pengar är ett gigantiskt problem när man studerar. Speciellt pengar på sommaren.
Jag en bra vana att spara ihop pengar till hyra under vårterminen. Detta till trots vill man ju gärna äta mat också. Och dricka öl. Sånt somrigt, ni vet.

Detta kan man självklart lösa genom att jobba på sommaren. Jag har börjat söka jobb och så men det är ju bra att ha något att falla tillbaka på. Då är det främst sommarkurser på universitetet jag tänker på.

Sommarkurserna ligger oftast på 7,5 hp, vilket motsvarar en fjärdedels termin. Då kan man söka studiebidrag för en kort period från CSN. Detta är ju självklart inte önskvärt men ibland finns det ingen annan utväg.

Hur som helst, jag sökte fyra kurser:


Språk och kön i teori och praktik

Homosexualitet i antiken

Universums byggnad

Alternativandlighet och nya religiösa rörelser, från rastafari till satanism


Om jag nödvändigtvis måste läsa en sommarkurs är jag mest intresserad av Universums uppbyggnad egentligen, mest för att jag börjar känna mig ganska mättad på humaniora. Men Språk och kön i teori och praktik skulle ju passa bra med både socialpsykologin och genusvetenskapen.

Helst jobbar jag iallafall. Så jag ska ge mig fan på att hitta ett jobb.

Kommentarer
Postat av: Mia

Som av en händelse annonserades det om jobb i annonsen under ditt blogginlägg!!

2011-03-15 @ 21:17:04
Postat av: Imy

Jag har funtat på samma sak. Men gör jag det så tappar jag studiemedel från min sista termin som lärare. Not good choice for me :(

2011-03-15 @ 21:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0