När det går åt helvete. Igen och igen


Som ni redan vet har jag haft en lång period av sjukdom bakom mig. Jag fick ju en lunginflammation och var sjuk i en månad och yada yada.
Förra måndagen tog jag ett blodprov på min hälsocentral som visade att jag var frisk. Man brukar göra detta för att se att infektionsnivåerna gått ner, så man typ inte vant sig vid att vara sjuk så mycket att det känns som att man är frisk men egentligen håller på att dö eller något. Vet inte. Mest för att se att antibiotikan fungerar. Och det hade den ju gjort.

Två dagar senare, på onsdagen, fick jag hög feber, hosta och riktigt jävla ont i bröstet. Så Ellen följde med mig till akuten. Tryck här för att läsa mer om det i Ellens blogg.

Nu är jag väldigt pigg. Har förvisso lite hosta och blir tidvid lite febrig och så men annars är det bra. Idag ringde infektionsläkaren jag träffade på akuten och berättade att mina provsvar kommit tillbaka, jag har en mycoplasmainfektion igen. Förmodligen hade jag det förra gången också. Problemet, sa hon, är att mycoplasmainfektioner inte har en tendens att komma tillbaka när man väl tillfrisknat från dom så jag har förmodligen fått två stycken. Med två dagars mellanrum (om man inte räknar inkubationstiden...).

VAD FAN ÄR GREJEN MED DET!? VAD FAN ÄR GREJEN MED ATT MINA LUNGOR BLIVIT EN JÄVLA VIT ZON FÖR BAKTERIER UTAN UPPEHÅLLSTILLSTÅND!? VAD FAN ÄR GREJEN MED ATT JAG HAR SÅN JÄVLA OTUR!?

Jag har verkligen lust att avskeda mitt immunförsvar. Sparka det riktigt jävla hårt i pungen, no mercy.
Nu förtjänar jag fan att vara fri från lunginflammation för resten av mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Mågnus

Stackare, men som sagt, nu har du frikort...

2011-10-25 @ 22:57:24
URL: http://www.blaeffo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0