Freud vs reality

Jag har oroväckande mycket att skriva på uppsatsen tills på måndag. Men chockerande nog skrev jag faktiskt två sidor på bara någon timme igår och det känns jättebra! Stigma är lätt att skriva om.

Inatt drömde jag att jag skulle åka hem till Uppsala efter en kort visit i Östersund. När jag kommer fram till stationen är tåget inställt. Jag pratar med kvinnan i kassan som tyvärr säger att jag inte kan få mina pengar tillbaka eftersom någon annan köpt min biljett. Kanske inte så logiskt, men den här typen av drömmar har jag väldigt ofta. Att det är problem med SJ, alltså.


Freudiansk psykoanalytisk tolkning: alldeles för lite fallos den senaste tiden. Tågen representerar kukar som är inställda, det vill säga uteblivna.
Tolkning som inte är tagen helt ur sin kontext och inte är helt jävla idiotisk: SJ är sämst i världen. Tågen representerar tåg. Alternativt stress.




Det blir så lätt att man sågar psykodynamiska perspektiv när man är symbolisk interaktionist. *akademisk*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0