Östersund

Klockan halv sju imorse gick jag upp för att ta tåget mot Östersund vid åtta.
SJ var trogna traditionen så tåget kom en halvtimme för sent. Men mer försenat blev det inte. Jag är ganska imponerad.

Två saker är värda att notera med Östersund just nu.
1. Parasitinvasionen
Crypto, jag är ditt största fan! Får man 13 000 personer att kissa med rumpan har man fan lyckats. Jag har själv inte åtnjutit det friska kranvattnet hittills men jag vet ju att jag kommer att gå upp mitt i natten och ta mig ett glas utan att tänka mig för.
2. Vintern
Nog för att vintern nått södra Sverige i år med (SJ bah "VA!?"). Men här i Östersund är det meterhöga drivor med snö överallt och på torsdag beräknas temperaturen krypa ner till -30°C. Det är riktigt kallt. Perfekt att CSN-pengarna kommer då och att jag måste handla dom sista julklapparna. Ut och springa i kylan, fuck yeah!

Men ja. Jag ska tokskriva på uppsatsen hela vistelsen eftersom uppsatsen ska in samma dag som jag ska åka tillbaka till Uppsala. Längtar mest till nyår nu egentligen då jag inte kommer att få någon ro över jul alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0