Sista Frippn, ut å kut!


Jag gillar att slappa. Jag älskar att slappa. Att sitta och surfa runt på nätet, titta på TV, snacka skit, dricka öl. Tyvärr älskar inte min kropp att jag slappar. Jag får ganska svårt att sova, koncentrationen ligger inte på topp. Jag känner liksom att det dragits till sin spets när jag nästan måste stanna och vila i trappan på väg upp till mitt rum.

Det här med att bränna kalorier är såklart en fördel, men eftersom jag är ganska naturligt smal har det inte känts så himla viktigt att träna. För det mesta verkar folk träna för att bli smala. Eller för att det är kul. Jag tycker inte att det är så kul att träna. "Hej, här står jag på min crosstrainer och gör inget annat än att veva med händer och fötter". Jag köper det inte.

Jag känner dock att det är ett nödvändigt ont att röra lite på sig för det blir sån sjuk skillnad, både fysiskt och psykiskt.
Så igår gav jag mig ut och sprang för första gången på lite mer än ett år. Förut sprang jag ganska mycket. Oftast tre gånger i veckan. Sen slutade jag tvärt, vilket var ganska dumt egentligen.

Jag mjukstartade lite grann med att springa till Heidenstamstorg. Sen sprang jag till Väktargatan och sen hem. Till min förvåning var det inte alls lika jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Så jag ska ut och springa imorgon igen tänkte jag, och hädanefter springa två gånger i veckan. Hålla flåset uppe. Svettas. Så kan jag unna mig att slappa resten av tiden istället. Hehe.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Duktig Frippn! Själv ska jag köpa friskiskort! :)

2011-09-14 @ 15:56:05
URL: http://hannahinstockholm.wordpress.com
Postat av: Rebecka'

Fin & sjukt bra blogg! :) kommer LÄTT att fortsätta läsa den :)



(har skickat detta till andra bloggare med, med bara dem som jag menar det till.. så att du vet & ej tror jag sitter och skriver detta för någon annan anledning. Står för det jag tycker, hade jag ej gillat bloggen osv hade jag aldrig skickat det :))



Hoppas att du får en fortsatt bra Onsdag! :) KRAM.

2011-09-14 @ 17:19:00
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: Mågnus

BRAAA!!

2011-09-14 @ 18:58:57
URL: http://www.blaeffo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0