Ett litet problem som kallas C-uppsats

Jag sitter och skriver på uppsatsen.
Eller ja, jag har fram tills nu letat frenetiskt efter artiklar som jag kan hänvisa till i min text.
Imorgon har jag uppsatshandledning. Jag skulle egentligen haft det i förmiddags, men jag skickade in texten för sent så min handledare hade inte möjlighet att läsa igenom allt. Jag skäms jättemycket.

Min handledare är jättesnäll och trevlig. Men eftersom jag har sjuklig prestationsångest och är extremt självkritisk så tror jag att hon ska slita huvudet av mig varje gång vi ses. Vilket såklart inte händer.

Tills imorgon vill hon att all teori ska vara klar. Det hinner jag inte. Men det känns ändå okej, för jag har ungefär 17 sidor text totalt och det är BARA teori. Sedan ska ju analys in och resten blir bara fluff, typ abstract och inledning och sånt. Det är bara lite jobbigt att jag inte har en endaste aning om vad jag ska skriva i analysen.

Det största dilemmat, however, är att det förväntas av mig att jag ska skriva mycket om kritiken mot de teoretiska perspektiv jag belyser i uppsatsen. Och det är ju logiskt. Kritik är A & O inom akademin. Problemet är att jag hiiiiittaaaaarrrrr faaaaan inte mer kritik än den jag redan refererat i texten, som jag kan hänvisa till. Och det är ju lite problematiskt. Det finns massvis på typ Wikipedia och andra skitsajter, men dit får man ju inte hänvisa.


Angående bilden: jag brukar alltid försöka göra mig snygg när jag ska skriva uppsats, dels för att skjuta upp skrivandet lite mer men också för att jag känner mig mer fit for fight ifall jag klätt mig snyggt än ifall jag har på mig träningsbyxor och har oplattat hår. Så jag gjorde mig fin som fan idag, insåg att det snöade och blåste som fan ute och stannade hemma. Så jag la ner typ en halvtimme på att se bra ut inför mig själv. Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Minna

Men ibland känns det bra att göra sig fin bara för sig själv också :)

2010-12-16 @ 19:44:44
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Ellen

Håller med Minna där!

Sen så kan du ju kolla om det finns lämpliga länkar på wikipedia som du kan referera till istället? Det brukar jag göra :) Alltså läsa där och sen hitta riktiga källor utifrån deras källor. ^^

2010-12-16 @ 23:37:34
URL: http://meretrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0