Att känna sig ihågkommen


Imorse åkte jag iväg till Engelska Parken för att i två timmar representera Studentradion i en monter på Humanioradagarna. Eftersom Astrid var med var det chill, vi satt och åt geléhallon och snackade skit. Astrid visade mig den här och jag höll på att dö:



Hur som helst, efter ett tag kom en väldigt posh tjej fram till montern. Hon tittade lite finurligt på mig och frågade mig ifall jag var från Umeå.
"Nej, men jag är från the neighbourhood typ", svarade jag och skrattade till lite. "Jag är från Östersund".
"Jaha! Men då är det ju du! Du gick på Ås, eller hur?", svarade tjejen glatt och gav mig ett gnistrande leende som blev nästintill obehagligt.

För jag är ju från Ås. Eller ja, jag gick i skola i Ås. Tydligen var hon född '90 och hade gått på Ås i ettan och tvåan i lågstadiet. Det är typ inte okej att ha så bra minne för ansikten. Speciellt eftersom jag ser heeelt annorlunda ut nu än när jag gick i Ås. Men jag blev ändå glad. Jag försökte pracka på henne en massa godis som ett implicit tack men hon ville inte ha.


Kommentarer
Postat av: Mågnus

Men fredrik, har du inte hört den förut? awesome är den iaf :D

2011-04-04 @ 18:28:27
URL: http://www.blaeffo.com
Postat av: Minna

Haha huuur kan du ha missat den där videon? Den är ju typ det bästa som hänt internet :)

Roligt och läskigt att hon kände igen dig förresten. Mest läskigt.

2011-04-04 @ 18:31:07
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0