Om vårtemperaturer

Slask överallt.
Det luktar ruttet gräs och tinat hundbajs.
Men det gör absolut ingenting, för våren är här!

SMHI konstaterade igår att det är vårtemperaturer i Uppsala och i så nära som Stockholm har dygnsmedeltemperaturen legat över +0 C° i sju dagar, vilket betyder att det är vår per meteorologisk definition. Och fy fan vad jag har längtat.

Efter att ha spenderat halva min vakna tid på SMHI.se och yr.no i flera veckor måste jag säga att jag är nöjd med resultatet. Häromdagen regnade det till och med. Blev så jävla glad.


Nog för att långtidsprognoserna från SMHI är ytterst tveksamma, men enligt den senaste grafen ska det bli nästan tio grader i skuggan och sol om en vecka. Fatta! Det är hur mycket som helst! Snart kan man titta på krokusarna i Carolinabacken och stampa på scillor vid Rektorsvillan.


Det är helt galet svårt att försöka cykla på morgonen då all slask fryst till is så man halkar omkring och slår ihjäl sig. Men jag slår ut tänderna med ett leende på läpparna. Så JÄVLA efterlängtat.

Kommentarer
Postat av: Minna

Word!

2011-03-15 @ 19:28:07
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Mågnus

Ja våren är verkligen välkommen. Helt sjukt vad less man blir på vintern. Varje år. Och ändå blir man glad varje gång den första snön kommer..

2011-03-16 @ 06:31:17
URL: http://www.blaeffo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0