Det hemliga rummet




Trots att jag och Hannah bott i lägenheten i nästan en vecka har vi knappt varit in i vardagsrummet. På inflyttningsdagen åt vi pizza där, men det är liksom det enda som hänt där inne. Visst, jag har genat in i i klädkammaren genom vardagsrummet eftersom mitt rum sett ut som en jävla nedslagskrater (med ett hål i mitten och mer grejer upp mot väggar och dörrar, ni fattar...). Det roliga är att varje gång man kollar in i vardagsrummet får man en konstig känsla av att "oj, vi har ju det här rummet också". Och det är liksom enormt. Huge. Kolossalt.

Jag tror att anledningen till att vi inte riktigt spenderat någon tid där inne än är för att vi inte har någon TV. Jag tänkte ta med min tjock-TV från kollektivet men den piper konstigt och jag tror att den kommer börja brinna när som helst, så jag ska köpa en ny men det rör sig om så jävla mycket pengar och det enda vi kommer göra med den är liksom att spela Wii. Kanske titta på DVD någon gång då och då. Möjligtvis dricka vin när kompisar kommer över. Spela spel. Vi kanske kommer att använda vardagsrummet rätt mycket när jag tänker efter. Men nu blir man liksom chockad varje gång man inser att det finns ett 19 kvm stort rum utöver utrymmet vi redan använder.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Haha! Men vi kör förfest där på fredag ;)

2011-10-11 @ 16:54:04
URL: http://meretrixx.wordpress.com
Postat av: Freddie Fatale

Haha, yesss!

2011-10-11 @ 19:32:46
URL: http://heirloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0