Väktargatan 60B


Jag och Hannah har flyttat!
I torsdags tog vi vårt pick och pack och flyttade till en trea på Väktargatan. Trots att både jag och Hannah var sjuka gick det under omständigheterna väldigt bra. Joni, Marcus och Erik hjälpte till och självklart fick dom pizza som belöning.

Lägenheten är väldigt fin, med stor klädkammare och rymligt kök och så. Dock är det lite smågrejer som inte riktigt är som dom ska, till exempel att någon sparkat ett decimeterstort hål i väggen i hallen, att ringklockan är sönder och att badkaret tippar fram och tillbaka. Typiska Dombron-problem med andra ord. Men det är chill ändå.

Igår var jag och Hannah på Ikea för att hitta saker att fylla ut vår lägenhet med. Vid dagens slut hade vi handlat för över 8000SEK, så det var tur att Kid och Kajsa lånat ut sin bil till oss för det hade liksom inte varit läge att ta skiten på bussen och hemkörningen är ganska dyr. Det är rent mirakulöst att vi fick plats med allt i bilen, man fick liksom leka lite Tetris för att det skulle funka.

Men som sagt, vi trivs väldigt bra än sålänge. Fast jag kommer att sakna kollektivet jättemycket. The end of an era liksom. Det känns jättekonstigt att inte behöva sova med öronproppar. Nästan lite sorgligt. Och det är jättejobbigt att vi inte har några husdjur. Jag försöker tjata på Hannah om att vi ska skaffa en katt men det går inte så bra.






Kommentarer
Postat av: mia

Grattis igen! Ni kanske kan låna husdjur av kollektivet? strumpan behöver nog komma ut lite och Molly skulle nog tycka det var kul också.

2011-10-09 @ 15:12:48
Postat av: Minna

Men vaköpterurå? Blir ju nyfiken :) Och ja, jag tycker nog att ni ska skaffa en katt!

2011-10-09 @ 19:32:30
URL: http://www.soramare.wordpress.com
Postat av: Emma

Vi har ju tre katter här i Flogsta som du kan låna av ^^

2011-10-11 @ 17:42:27
URL: http://morrhoppan.blogg.se/
Postat av: Freddie Fatale

Mamma: ja, jag vill ha strumpan för fan. Men det är så jobbigt att hålla på att gå ut med hundar. Strumpan skulle man säkert kunna lära gå på lådan dock, haha

Minna: två byråer, en bokhylla, ett skrivbord och en massa småkrafs.

Emma: haha ja, jag vill ha Bätïstä!

2011-10-11 @ 19:34:45
URL: http://heirloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0