Att det har hänt en hel del på en månad

Det har gått en månad sen jag senast bloggade. Jag ber om ursäkt för det. Det finns nog ingen rimlig förklaring utom att jag varit lat. Men vi kan säga att jag varit upptagen istället. För terminen har börjat i Uppsala! Det finns få saker som gör mig lika glad. Hösten är lite som våren här, för allt vaknar till liv igen.

Jag har valt att göra en punktlista med några viktiga saker ni bör veta som hänt den senaste månaden:

1. Jag har börjat läsa på psykologen
Och det är väldigt roligt. Det känns ovant att inte ha ett ständigt socialkonstruktivistiskt perspektiv på saker och ting (utan snarare ett biologistiskt), men det är kul att göra något annorlunda. Studietempot är galet. Vår grundbok på 1030 sidor har jag tenta på den 27 september. Jag vill kunna allt. Jag kan nog 5%.

2. Jag har köpt en ny kamera
Och fotat mycket. Efter att ha jobbat hela sommaren kände jag att det var dags att, efter sex år, investera i ett nytt kamerahus. Så det gjorde jag. En EOS 60D fick det bli. Vill ni se fler bilder än dom som visas i inlägget kan ni gå in på www.uplandsnation.se, där ligger bilder från en festival jag plåtat samt från Kulturnatten i Uppsala.

3. Jag har festat kopiöst mycket på kort tid
Vilket har lett till att jag försöker vara så nyttig som möjligt ett litet tag. 'Nuff said.

4. Jag kommer att flytta om någon månad
Sedan början av sommaren har jag tittat på lägenheter eftersom Adde och Paulina jag bor med väntar tvillingar (och ju har ett barn sedan tidigare). Jag vet inte om mitt lägenhetssökande inspirerade dom, för dom har minsann bestämt sig för att köpa ett hus som dom kanske ska skriva kontrakt på om några dagar. Så antingen flyttar jag (antagligen) med dom till Svartbäcken ett tag eller så flyttar jag och min kompis Hannah direkt ihop i en tvåa eller trea, beroende på bostadssituationen här i Uppsala - som suger hårt i början av terminerna.


Det var nog det viktigaste. Dumpar några bilder från den senaste tiden också. Enjoy!


Förfest hos Ellens nya grannar. Så jävla sköna peeps!


Nollningscrazyness i Flogsta.


Kräftskiva hos Ellen, Emma och Tony. Jag bor i princip där numera, haha.


Emma - bäst på fest (så jävla lame uttryck, men det är sanning).


Ett nytt favvohäng - Hodja på Sysslomansgatan.


Stora Torget på Kulturnatten.


Kulturnattsfika på Uplands Nation.


Jag, Magnus och Emma med två nyfunna vänner.


Uplands nation på festivalen.


Crazy bra dansmusik!

Kommentarer
Postat av: Pegah

Jätte bra blogg =) en líten fråga bara, i någon av inläggen var du med en litte bebis(som var skit söt)

är det din son, hur gammal är du och bor du i

uppsala? Tacksam frö svar!

Ps underbaaaaar blogg =D

2011-09-13 @ 17:52:39
URL: http://cutesparkel.blogg.se/
Postat av: Hannah

Va många fina bilder Frippn! Idag är jag fett taggad på vår flytt. Vill du dra med mig till cervera typ på fredag å kolla på lite grejer jag vill una mig?

2011-09-14 @ 16:33:03
URL: http://hannahinstockholm.wordpress.com
Postat av: Linnea- Ebbas mamma

Här var det många härliga bilder! Tummen upp :)

2011-09-15 @ 17:52:01
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0